Son çalışma (Süpriz)

Yine dayanamadım. Marangozhanemi toplarken, daha önce kısmen başladığım bir projeyi tamamlamaya karar verdim. Arada geçen süreci maalesef fotoğraflayamadım. Ancak nihai halini görebileceğiniz bir iki fotoğrafım var. 

Resim

Tabla kısmı, farklı ebatlarla parça parça kesilmiş eski kereste yüzeyinin, yonga levha üzerine çeşitli diziliş modelleriyle sabitlenmesi ile oluşturuldu, ahşap bir çerçeve ile bütünleştirildi.

Yine ürünün tüm parçaları reclaimed kerestelerden oluşturuldu. Hiç vida/çivi kullanılmadı. Bu aşamadan sonra ürüne üç kat cila atılarak, kullanılmaya başlandı.

Resim

Görüşmek dileğiyle…  

Son çalışma (Süpriz)” üzerine 7 yorum

  1. Volkan bey elinize saglik, çok iyi olmuş çalışmalar…. Ben de bu işle hobby olarak uğraşmak istiyorum. Kurs ariyorum bulamadim… Siz İstanbul da misiniz? eğitim veriyor musunuz? iyi günler

    • Ufuk Bey selamlar,

      Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. Ben İstanbul’dayım ve maalesef burada marangozluk konusunda hobi seviyesinde eğitim alabileceğiniz bir yer yok; ben bulamadım. Ancak, siz de benim gibi, marangozlukla ilgili kaynakları (Türkçe/yabancı kitapları) takip ederek, youtube gibi kanallar üzerinden bir takım teknikleri izleyerek ve nihayet bol bol deneyerek tekniğinizi geliştirebilirsiniz diye düşünüyorum.

      En önemlisi de pratik yapmak bence. Örneğin; ben her defasında çeşitli hatalar yapıp, sonrasında bunlara tespit ediyorum ve bir sonrakinde bu hatalara düşmemeye dikkat ederek kendimi geliştirmeye çabalıyorum.

      • Cevabiniz icin cok tesekkürler… yani siz de bu sekilde hicbirsey bilmeden basladiniz… süpper… en azindan bana cesaret verdi… tesekkürler tekrar…

  2. Volkan Bey merhaba,
    Çalışmalarınız harika, elinize sağlık hepsine bayıldım. Ben de ahşap bloklar kullanarak hediyelik eşyalar tasarlamayı planlıyorum, benim yapmak istediğim ahşapla ilgli sizin işlerinize göre çok basit kalıyor tabii. Dükkanın adını woodist olabilir ama başka kullananlar var mi diye araştırırken size ulaştım. Size danışmak istediğim ahşapları nereden temin ediyorsunuz? Bauhaus’tan aldığım hazır parçanın kalitesi benim tatmin etmedi. Bu konuda bana önereceğiniz tedarikçiler var mı?

    • Sibel hanim ilginiz icin cok tesekkur ederim.
      Agac temini konusunda haklisiniz. Saniyorum siz de benim gibi fabrikasyon (bauhaus urunleri gibi) degil ham ahsap uzerinde calismaktan zevk aliyorsunuz.
      Benim agac teminim iki sekilde oluyor: bir tanesi eski insaat kerestelerini islemek icin, insaatlardan artan parcalari takip ediyorum. Dolayisiyla yaptigim cogu calisma aslinda geri donusum esasina dayaniyor. Bunun dogaya saygili bir girisim oldugunu dusunmekle beraber, aldigim malzemeleri temizlemek, islemek, ise yarar kisimlarini ortaya cikarmak bir hayli zahmetli oluyor.
      Ikinci yontemim ise Sariyer tarafinda kesfettigim bir keresteciden alisveris yapmak. Tam yerini size tarif etmem guc olsa da, keresticinin Koc universitesine cikan rampa uzerinde oldugunu belirtmem size bir nebze yardimci olur saniyorum. Bu dukkanda inanilmaz ebatlarda bicilmis veya ham mese, kestane, ceviz, gurgen ve cam keresteleri var. Ayrica egzotik agaclar da (maun iroko gibi) bir miktar bulunuyor.
      Hic denemedigim ama oldukca merak ettigim bir yer de tuzladaki keresteciler carsisi. Buraya gidip, aklimin bircok urunde kalmasindan endiselendigimden, daha gitmeyi denemedim ama o taraflara yakinsaniz deneyebilirsiniz.
      Kolayliklar dilerim…

  3. Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim. Yolum düştüğünde Tuzlaya göz atmakta fayda var diye düşünüyorum. Güzel çalışmalarınızın devamını dilerim…

Yorum bırakın